Nietypowe usługi – poszerzmy swoją ofertę o usługi dla każdego, kto będzie w potrzebie

Zakładając firmę, bierzemy pod uwagę konkretny target – grupę osób, do których będzie trafiała nasza usługa i z której najchętniej będą oni korzystać. Może to być grupa dorosłych w wieku od 30 do 50 lat, rowerzyści czy seniorzy. Każda z takich grup ma swoje potrzeby i każda potrzebuje specyficznych usług czy produktów. Sami należymy do wielu grup, i przeważnie kupując czy korzystając z jakiejś usługi, zwracamy uwagę tylko na konkretne firmy i ich przedstawicieli. Ważne i często pomijane jest to, że specyficzni klienci nie zawsze mają do kogo się zwrócić i zostają sami ze swoim problemem. Muszą poradzić sobie sami lub radzić sobie bez danego produktu. Oczywiście nas, jako usługodawców powinno to interesować i powinniśmy wyjść naprzeciw niekonwencjonalnemu zapotrzebowaniu. Jeśli raz i drugi ktoś pyta nas o skorzystanie z uługi, która jest pokrewna do tych przez nas oferowanych, musimy solidnie zastanowić się, czy nie warto zdecydować się na jej otwarcie w naszej firmie. Niejeden na tym skorzysta – i my i klient.


Przykład – skup

Przykładu nie musimy szukać daleko – idealnie do tego schematu pasuje taka firma jak skup samochodów taki jak PAULA CAR. Zajmuje się on jak można się domyślić skupowaniem samochodów używanych. Co jednak ciekawe, nie tylko. Oferta została poszerzona o samochody nie tylko powypadkowe, ale także całkowicie niezdatne do jazdy – spalone czy rozbite. Dodatkowo nie ograniczają się oni do skupowania pojazdów osobowych, ale także sportowcych czy ciężarowych. Nawet auta terenowe, traktory czy autobusy można oddać do tego skupu. Powoduje to, że znacznie zwiększa się liczba klientów, bo z samego skupowania pojazdów osobowych robi się skupowanie praktycznie wszystkiego, co jeździ po naszych ulicach. Przykładowy klient wpisując w wyszukiwarkę: Szukam skupu aut ciężarowych znajdzie go bez problemu, a dzięki takiemu poszerzeniu oferty właściciel ma o wiele więcej klientów niż z samych pojazdów osobowych. To świetna decyzja na większe zyski i spełnianie oczekiwań większej grupy ludzi.


Na rękę klientom

Nie tylko poszerzenie oferty jest w cenie. Częściej klient się na nas zdecyduje, jeśli zaoferujemy mu wygodne dla niego usługi – tak jak w przypadku skupu aut powypadkowych – gdy pojazd jest niezdatny do ruchu, jeśli jesteśmy w stanie odebrać go od klienta. W końcu nie każdy dysponuje lawetą, a odejmie to naszemu klientowi problemu i fatygi, skoro my mamy takie możliwości. Takie opcje są bardzo doceniane i może się zdarzyć, że dzięki takiej przysłudze zyskamy nowych klientów, z polecenia lub takich którzy po prostu pod wpływem możliwości sami się zdecydują. Bedzie to zysk i dla nas i dla klienta, który pozbędzie się problemu i zyska pieniądze, a my także zarobimy na ewentualnej sprzedaży części czy złomowani. W ten sposób wszyscy są zadowoleni – grunt to współpraca. A co do poszerzenia oferty warto to przemyśleć, bo jedna udana transakcja w nietypowych warunkahc może nam przysporzyć kolejnych, a to zapewni nam byt i powodzenie.