Magento SEO: kompletny przewodnik z 9 praktycznymi wskazówkami

Hannah Dango

Magento jest obecnie jedną z najczęściej wybieranych Platform przez właścicieli sklepów internetowych. Jest to niewątpliwie potężny CMS e-commerce, który może sprawić, że odniesiesz sukces w sprzedaży. Jednak musisz go odpowiednio skonfigurować,aby uzyskać jak najwięcej z niego. Tutaj znajdziesz najlepsze praktyki SEO, aby zoptymalizować swoją stronę Magento.

Czym jest Magento

Magento jest jedną z najlepszych platform e-commerce Open Source dostępnych obecnie na rynku. Adobe jest właścicielem tego potężnego oprogramowania CMS od 2018 roku. Szacuje się, że z platformy korzysta ponad 250 000 sprzedawców na całym świecie.

Dlaczego jest tak popularny?

Magento jest uważane za jedną z najbardziej elastycznych aplikacji e-commerce dostępnych na rynku. Dzięki intuicyjnej platformie i prostym funkcjom rozwiązanie można dostosować do potrzeb każdego dostawcy. Nic dziwnego, że główne marki, takie jak Ford, Jaguar, Olympus, Liverpool czy Nestle Nespresso, wybrały Magento na swoje strony internetowe.

Magento 1 vs. Magento 2

Zastanawiasz się, jaka jest różnica między Magento 1 i Magento 2? Mówiąc najprościej, Magento 2, uruchomiony w 2015 roku, jest ulepszoną wersją Magento 1, stworzoną w 2008 roku. Najbardziej godnymi uwagi zaletami Magento 2 jest to, że obsługuje najnowsze wersje PHP, zapewniając lepsze bezpieczeństwo i szybkość witryny.

Wsparcie Magento 1 dobiega końca przez społeczność Magento w czerwcu 2020, dlatego zaleca się jak najszybszą aktualizację platformy do Magento 2.

Poniższe wskazówki mają zastosowanie do optymalizacji obu wersji Magento, ale przedstawione instrukcje konfiguracji dotyczą Magento 2.

Spis treści

Przyspiesz swoją witrynę Magento

Optymalizacja wizerunku SEO

Optymalizacja treści SEO

Sprawdź swoje roboty.txt

Unikaj duplikatów treści

Napisz atrakcyjny tytuł i Meta opis dla SEO

Użyj struktury adresów URL przyjaznej SEO

Dodaj bloga do sklepu

Zoptymalizuj swoją strukturę łączenia Magento 2

Przyspiesz swoją witrynę Magento

Szybkość wpływa bezpośrednio na wrażenia użytkownika i dlatego jest uważana za czynnik rankingowy. Sprawdź następujące funkcje i skonfiguruj je, aby skrócić czas ładowania i zwiększyć szybkość strony.

Włącz pamięć podręczną

W panelu administracyjnym przejdź do System > narzędzia > Zarządzanie pamięcią podręczną i Flush Magento cache.

Włącz Katalog Płaski dla kategorii i produktów

Z panelu administracyjnego przejdź do sklepy > Ustawienia > konfiguracje.

Po lewej stronie w zakładce Katalog > Katalog

Wybierz Tak W użyj kategorii Flat Catalog i użyj produktu Flat Catalog, Zapisz Config.

Włącz Scalanie CSS i JavaScript

Panel Administracyjny > Sklepy > Ustawienia > Konfiguracje.

Na lewym panelu w obszarze Zaawansowane > programista

Wybierz Tak w następujących polach:

Ustawienia JavaScript:

Scalanie Plików JavaScript: Tak

Włącz Obsługę JavaScript: Tak

Minify Plików JavaScript: Tak

Ustawienia CSS:

Scalanie plików CSS: tak

Minify plików CSS: tak

Optymalizacja wizerunku SEO

Witryna ecommerce potrzebuje dużej liczby obrazów, które przyciągają klientów. Dlatego szczególnie ważne jest, aby zoptymalizować obrazy, aby nie uszkodzić wydajności SEO i spowolnić szybkość witryny.

Sprawdź następujące elementy dla prawidłowego wykorzystania obrazów na swojej stronie.

Napisz skuteczne znaczniki ALT

Znacznik Alt jest "tekstem alternatywnym" dla obrazu. Ma na celu opisanie obrazu i jest często używany przez osoby niedowidzące, które używają czytników ekranu podczas surfowania po Internecie. Również tekst alternatywny jest używany przez wyszukiwarki, aby zrozumieć, o czym jest obraz. W ten sposób Google może lepiej zrozumieć zawartość strony i wyświetlić najbardziej odpowiedni wynik podczas wyszukiwania obrazów.

Alt-tekst powinien być krótki i opisowy: powinien wyraźnie wskazywać, O co chodzi w obrazie, bez wchodzenia w zbyt wiele szczegółów.

Dodaj odpowiednie słowa kluczowe: pomaga to poprawić SEO, ponieważ dostarcza dodatkowych informacji do wyszukiwarek.

Tworzenie nazw plików zawierających słowa kluczowe

Podobnie jak w przypadku tekstów Alt, Wyszukiwarki indeksują nazwy plików obrazów, aby poznać temat obrazu. Utworzenie nazwy opisowej zawierającej znaczące słowa kluczowe poprawi optymalizację obrazu.

Rozmiar obrazu produktu

Upewnij się, że obrazy nie są większe niż jest to konieczne, aby zapewnić szybsze ładowanie obrazów.

Włącz zmianę rozmiaru obrazu.

W panelu administracyjnym przejdź do sklepy > Ustawienia > Konfiguracja.

W lewym panelu Zaawansowane > System.

Otwórz Konfigurację Przesyłania Obrazów. (Odznacz wartość systemową użytkownika, aby zmienić ustawienia domyślne)

Ustaw opcję Zmień rozmiar Nakładki na tak.

Wprowadź procent jakości od 1 do 100%. (Użyj wartości od 80 do 90%, aby zmniejszyć rozmiar pliku, zachowując wysoką jakość)

Ustaw maksymalną szerokość i maksymalną wysokość w pikselach

Optymalizacja treści SEO

Treść ma kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek do twojej witryny. Liczne aspekty mogą pomóc w optymalizacji treści pod kątem SEO. Pamiętaj o nich podczas tworzenia treści.

Używaj odpowiednich słów kluczowych i synonimów

Dostarczenie cennych informacji dla odwiedzających

Napisz skuteczne nagłówki

Śledź wskaźniki SEO dla treści(teksty anchor, Rozmiar zawartości, meta tagi, tagi nagłówka ... itp.)

Sprawdź swoje roboty.txt

Dobrze wykorzystaj swojego robota.plik txt. Możemy powiedzieć robotom wyszukiwarek, które strony chcemy, aby indeksowały lub indeksowały przez ten plik. Jak również strony, do których nie chcemy mieć dostępu lub indeksowania. Poprzez odpowiednie wykorzystanie robota.txt, nie tylko dostaniesz swoje najbardziej istotne strony zindeksowane, ale będziesz również w stanie zoptymalizować swój budżet indeksowania do maksimum.

Aby zmodyfikować swoje roboty.txt na Magento 2 Panel Administracyjny:

Kliknij Sklepy > Ustawienia > Konfiguracje.

Na lewym panelu w obszarze Ogólne wybierz projekt

Rozwiń sekcję roboty wyszukiwarek i wprowadź niezbędne zmiany

Z drugiej strony, Sprawdź, że roboty.txt zwraca kod stanu HTTP 200. Jeśli zwróci kod błędu (4XX lub 5XX), Google nie będzie indeksować Twojej witryny, a stracisz szansę na indeksowanie nowej zawartości.

Możesz łatwo sprawdzić kod statusu HTTP robotów.txt za pomocą darmowego rozszerzenia Chrome dla Fandangoseo.

Unikaj duplikatów treści

Użyj znacznika rel = canonical, aby uniknąć problemów z duplikacją zawartości. Ten znacznik wskazuje wyszukiwarki, które są oryginalnym adresem URL zawartości. Działanie to jest szczególnie ważne w witrynach ecommerce, ponieważ bardzo podobne strony są zwykle generowane między produktami. Fakt ten może spowodować, że GoogleBot "zgubi się" wśród Twoich stron i nie uzna Twojej witryny za wysokiej jakości.

Musimy zwrócić szczególną uwagę na następujące strony, aby zapobiec powielaniu treści i nie marnować naszego cennego budżetu crawl.

Ten sam produkt w różnych kategoriach

Różnice w tym samym produkcie (kolory, rozmiary itp.)

Filtry produktów

Klasyfikacja produktu

Paginacja

Napisz atrakcyjny tytuł i Meta opis dla SEO

W Magento 2 (jak w 1), jest oferowany domyślny tytuł i meta opis dla wszystkich stron. Na początku może się to wydawać pomocne, ponieważ pisanie tej treści dla setek stron produktów jest pracochłonnym zadaniem. Jednak może to być bardziej szkodliwe niż korzystne dla SEO, gdzie oczekuje się, że każda strona będzie miała unikalny opis.

Sugeruję usunięcie domyślnej zawartości, aby uniknąć duplikatów zawartości. Napisz optymalny tytuł i opis meta dla każdej strony.

Użyj struktury adresów URL przyjaznej SEO

Skorzystaj z adresów URL, aby dostarczyć więcej informacji o zawartości Strony zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom. Dobrze ustrukturyzowane adresy URL pomogą Twojej witrynie uzyskać wyższą pozycję w Google.

Twórz krótkie, opisowe adresy URL zawierające Najbardziej odpowiednie słowa kluczowe strony. Idealnie, powinieneś być w stanie rozpoznać, o co chodzi na stronie, po prostu czytając adres URL.

Struktura adresów URL jest niezbędna dla sklepów ecommerce. Użyj następującego formatu dla stron produktów i kategorii.

Strona kategorii: example.com/category/

Strona podkategorii: example.com/category/sub-category/

Strona produktu: example.com/product-name/ " (Dzięki tej strukturze adresów URL można uniknąć posiadania różnych adresów URL na produkt, gdy znajdują się one w różnych kategoriach.)

Włącz Przyjazne adresy URL wyszukiwarek przez Administratora

Przejdź do sklepu > Konfiguracja > ogólne > Web

Kliknij na Search Engine Optimization i skonfiguruj Użyj serwera www przepisuje na tak. (Usuwa " index.php " z twoich adresów URL).

Kliknij Zapisz Config

Możesz również skonfigurować globalną optymalizację pod kątem wyszukiwarek:

Z panelu administracyjnego przejdź do sklepy > Konfiguracja > Katalog > optymalizacja pod kątem wyszukiwarek.

Proponuję następującą konfigurację.

Popularne Terminy Wyszukiwania: Włącz

Przyrostek URL produktu : .html

Przyrostek URL kategorii : .html

Użyj ścieżki kategorii dla adresów URL produktów: nie

Utwórz stałe przekierowanie dla adresów URL, jeśli klucz URL został zmieniony: tak

Separator Tytułu Strony: -

Użyj Meta Tagu Canonical Link Dla Kategorii: Tak

Użyj Meta Tagu Canonical Link Dla Produktów: Tak

Dodaj bloga do sklepu

Blog to świetny sposób na przyciągnięcie większego ruchu do twojej witryny. Może również pomóc zwiększyć zaangażowanie klientów, uzyskać więcej konwersji i odróżnić witrynę od konkurencji.

Zapewnij dobrze napisane artykuły wysokiej jakości pomocne dla grupy docelowej. Pisz w sposób, który zachęca czytelników do zostawiania komentarzy i łączenia się z Tobą.

Aby założyć bloga w swojej witrynie, najpierw musisz zainstalować rozszerzenie Magento 2 Blog

Po zainstalowaniu możesz zacząć pisać post, wykonując następujące kroki.

W panelu administracyjnym przejdź do zakładki zawartość > Blog > posty.

Kliknij przycisk Dodaj nowy post, a przejdziesz do strony tworzenia postu.

Zoptymalizuj swoją strukturę łączenia Magento 2

Struktura linków do stron internetowych jest podstawowym aspektem SEO. Dotyczy to wszystkich stron internetowych, ale w handlu elektronicznym, w którym szybko generowane są liczne strony produktowe, może to być trudne.

Strategicznie lokalizuj swoje strony: kluczową praktyką jest upewnienie się, że masz największą liczbę stron, a zwłaszcza te najbardziej znaczące w pierwszych trzech poziomach głębokości witryny. Sprawdź ten przewodnik, aby dowiedzieć się więcej o optymalnej strukturze łączenia.

Linkuj swoje produkty ze swojego bloga: jeśli masz bloga, dodaj linki do swoich postów wskazujących na strony produktów i kategorii. W ten sposób poprawisz indeksowanie swoich produktów i wypromujesz je swoim klientom.

NN5Nch8L8UCPuPdk